Οι τρικαλινοί/ες μαθητές/τριες έχουν «φωνή» και συμμετέχουν μέσω πλατφόρμας της Unicef στη διαμόρφωση θέσεων για τα Τρίκαλα, με προτάσεις και προς τον Δήμο Τρικκαίων. Πρόκειται για εγχείρημα με τίτλο U-Report, που αφορά στην προώθηση της συμμετοχής των νέων στα κοινά. Η παρουσίασή της έγινε στο μουσείο Τσιτσάνη την Πέμπτη 5 Μαΐου 2022, καθώς το Γραφείο της Unicef στην Ελλάδα και ο Δήμος Τρικκαίων έχουν συνυπογράψει σχετικό σύμφωνο στο πλαίσιο του προγράμματος «Πόλεις Φιλικές προς τα Παιδιά», με τον Δήμο Τρικκαίων να έχει προσχωρήσει ως υποψήφια πόλη στο εν λόγω πρόγραμμα.
Επομένως οι φράσεις του Δημάρχου Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου προς τους μαθητές και τις μαθήτριες – εκπροσώπου 6 σχολείων των Τρικάλων, είχαν συγκεκριμένο στόχο: «θέλουμε να συμμετέχετε και να σας ακούμε», «μπορείτε να δώσετε τη δική σας θέση με τη δική σας φωνή», «έχει σημασία η συμμετοχή των νέων και οι απόψεις που εκφράζουν».
Μαθητές και μαθήτριες των 1ου, 3ου, 5ου και 6ου Γυμνασίων και των 2ου και 4ου Λυκείων των Τρικάλων ενημερώθηκαν πλήρως για το U-Report από την κ. Λίνα Αντάρα, υπεύθυνη του προγράμματος «Πόλεις φιλικές προς τα παιδιά» και στελέχη του προγράμματος. Η ενημέρωση αφορούσε σε όλες τις λεπτομέρειες: πώς συνδέονται, σε ποια πεδία συμμετέχουν, πώς «ακούγεται» η δικτυακή τους «φωνή», με ποιους τρόπους μπορούν να παρεμβαίνουν σε θέματα ουσίας, με αποδέκτη και την αντιδήμαρχο Παιδείας Εφη Λεβέντη.
Μέσω του U-Report, οι μαθητές/τριες και συνολικότερα οι νέοι/ες των Τρικάλων δίνουν το στίγμα τους σε θέματα ουσίας και επικαιρότητας, σε ζητήματα που απασχολούν τους ίδιους, την πόλη και το μέλλον. Με απλή σύνδεση σε δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όλα, όσα σχετίζονται με την έκφραση γνώμης και τη συνδιαμόρφωση τάσεων και αποφάσεων, η τρικαλινή νεολαία συνδέει τη φωνή της με την παγκόσμια Unicef, σε μια επίσης παγκόσμια πλατφόρμα, τη U-Report.
Οσοι/ες νέοι/ες του Δήμου Τρικκαίων επιθυμούν να εκφράσουν τις γνώμες τους συμμετέχοντας στο U-Report, μπορούν να συνδεθούν και μέσω του ειδικού banner στην ιστοσελίδα του Δήμου (www.trikalacity.gr).