Τράπεζες: Τι να κάνετε αν η κάρτα σας χρεωθεί δύο φορές από το POS

Με ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση Τραπεζών ξεκαθαρίζει πως δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας σε περιπτώσεις που η κάρτα περνάει δεύτερη φορά από το μηχάνημα POS, αφού αυτό δεν σημαίνει αυτόματη διπλή χρέωση.

Όπως διευκρινίζεται, για να πραγματοποιηθεί δεύτερη συναλλαγή απαιτείται εκ νέου πληκτρολόγηση του ποσού από τον υπάλληλο, διαδικασία που περιορίζει σχεδόν στο μηδέν το ενδεχόμενο ακούσιας επαναλαμβανόμενης χρέωσης.

Στην πράξη, το απλό πέρασμα της κάρτας από το POS δεν συνεπάγεται απαραίτητα και επιτυχή ολοκλήρωση συναλλαγής. Είναι συχνό φαινόμενο η συσκευή να κάνει ήχο χωρίς να διαβάσει σωστά την κάρτα ή χωρίς να προχωρήσει σε χρέωση. Μόνο με νέα πληκτρολόγηση και επανεκτέλεση της συναλλαγής μπορεί να προκύψει επιπλέον χρέωση.

Παράλληλα, χάρη στην εξέλιξη των τεχνολογιών και των εφαρμογών e-banking, οι χρήστες μπορούν εύκολα να ελέγχουν τις τραπεζικές τους κινήσεις σχεδόν σε πραγματικό χρόνο μέσω του κινητού τηλεφώνου τους. Ταυτόχρονα, υπενθυμίζεται πως τα POS εκτυπώνουν απόδειξη για κάθε συναλλαγή και καλό είναι οι καταναλωτές να ελέγχουν πάντοτε το ποσό που αναγράφεται.

Τέλος, η Ένωση επισημαίνει πως απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και στις χρεώσεις των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας. Ορισμένα συμβόλαια περιλαμβάνουν επιβαρυντικά τιμολόγια που μπορεί να εκπλήξουν αρνητικά τον καταναλωτή. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να προηγείται σωστή ενημέρωση πριν από οποιαδήποτε νέα σύμβαση.