Για μια ακόμη φορά τα Τρίκαλα καινοτομούν με τα οχήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά πιλοτικά την Παρασκευή 21 Απριλίου 2023. Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala ΑΕ υλοποιούν το πρόγραμμα SHOW (SHared automation Operating models for Worldwide adoption) που μεταφράζεται σε «Κοινόχρηστα αυτοματοποιημένα λειτουργικά μοντέλα για παγκόσμια χρήση», με τη συνεργασία της εταιρείας SuburVan, του ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), του ΕΚΕΤΑ και το Πανεπιστήμιου της Γένοβας (UNIGE).
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, το πρόγραμμα υλοποιείται αποδεικνύοντας ότι η πόλη είναι ικανή να τολμά και να καινοτομεί. Και συνέχισε υπενθυμίζοντας το City Mobil 2, το πρώτο «Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό» πριν 8 χρόνια, με το οποίο «δώσαμε ένα όραμα τότε, όραμα που είναι εφικτό για τη νέα γενιά να το υλοποιήσει».
Το αυτόνομο όχημα:
– λειτουργεί με τεχνολογία 5G
– ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του οχήματος επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει από τους αισθητήρες του οχήματος, από τα σήματα κυκλοφορίας, τον ΚΟΚ, τα επεξεργάζεται και επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου
– κινείται on demand, δηλαδή μετά από πρόσκληση που θα κάνει ο πολίτης μέσω της σχετικής εφαρμογής SuburVan (διαθέσιμη για δωρεάν «κατέβασμα»)
– το δρομολόγιο έχει συνολικό μήκος 9 χλμ. (από 4,5 χλμ.) στις παρυφές των Τρικάλων (Σιδηροδρομικός Σταθμός, οδός Πύλης, οδός Φλαμουλίου, ΤΕΦΑΑ)
– θα το χρησιμοποιούν σε πρώτη, αρχική φάση, φοιτητές/τριες ΤΕΦΑΑ, σπουδαστές/τριες ΣΜΥ, υπάλληλοι του Δήμου Τρικκαίων, στελέχη της e-trikala
– τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, αφού ολοκληρωθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με αδειοδοτήσεις
– τα οχήματα είναι ηλεκτρικά
– το πρώτο διάστημα θα υπάρχει «οδηγός» – χειριστής, εάν τυχόν χρειαστεί να παρέμβει
– τα οχήματα λειτουργούν συμπληρωματικά στις υπάρχουσες δημόσιες μεταφορές
– το πρόγραμμα στα Τρίκαλα εφαρμόζεται σε πραγματικές συνθήκες πόλης, σε ανοικτό χώρο, με δεδομένες και τις ελληνικές συνθήκες κυκλοφορίας
– όλο το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν δοκιμές και μετρήσεις στο μήκος της διαδρομής, υλοποιώντας όλα τα πρωτοποριακά τεχνολογικά δεδομένα
Ο βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ Θανάσης Λιούτας αναφέρθηκε στις καινοτομίες της ανοιχτής πόλης των Τρικάλων, ενώ ο κ. Αμδίτης από το ΕΠΙΣΕΥ έδωσε πρόσθετες λεπτομέρειες για τις τεχνικές προδιαγραφές, υπενθυμίζοντας τη δεκαετή υλοποίηση προγραμμάτων για την αυτόνομη οδήγηση ειδικά στα Τρίκαλα. Ιδιαίτερης σημασίας ο χαιρετισμός του κ. Carlos Holguinδιευθυντή της εταιρείας SuburVan οποίος ήταν μέλος και της ομάδας του «Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό/ αναφέροντας το προχώρημα της τεχνολογίας και την ιδιαίτερη υπερηφάνεια για τη νέα αυτή δράση.