Στην υπηρεσία του πολίτη έρχονται σύντομα ιατρικές ψηφιακές βεβαιώσεις, προληπτική ιατρική και τηλεσυμβουλευτική

Τι θα μπορούμε να κάνουμε ακόμα και μέσα από το κινητό μας

Ιατρικές ψηφιακές βεβαιώσεις, προληπτική ιατρική, τηλεσυμβουλευτική, εφαρμογή Υγείας για έξυπνα κινητά είναι οι ψηφιακές υπηρεσίες που θα παρέχονται σύντομα στους πολίτες. Συγκεκριμένα, οι κοινές άμεσες δράσεις στο πεδίο της ψηφιακής υγείας απασχόλησαν σήμερα τους υπουργούς Υγείας, Βασίλη Κικίλια, και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, στη συνάντησή τους στο υπουργείο Υγείας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο αναπληρωτής υπουργός Βασίλης Κοντοζαμάνης και η υφυπουργός Υγείας, αρμόδια για θέματα ψυχικής υγείας, Ζωή Ράπτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς.

Ειδικότερα, οι δράσεις που ήδη βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης και θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα είναι οι ακόλουθες:

  1. Εφαρμογή υγείας για έξυπνα κινητά: το mobile app θα παρέχει στον πολίτη άμεση και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που περιέχονται στη συνταγογράφηση και τα παραπεμπτικά για τον ίδιο και τα πρόσωπα που έχουν οριστεί ως προστατευόμενα μέλη του.
  2. Ιατρικές Ψηφιακές Βεβαιώσεις: στο σύστημα της συνταγογράφησης θα προστεθεί σύντομα η δυνατότητα κατάρτισης και ανάρτησης ψηφιακών ιατρικών βεβαιώσεων, με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας εγγραφής σε χώρους άθλησης και συλλόγους.
  3. Προληπτική ιατρική: οι νέοι γονείς θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους ως υπενθύμιση για τον εμβολιασμό των παιδιών τους. Περαιτέρω, προβλέπεται οι πολίτες να λαμβάνουν εξατομικευμένες ενημερώσεις για τη διενέργεια προληπτικών εξετάσεων με βάση την ηλικία και το φύλο τους.
  4. Τηλεσυμβουλευτική: με την αξιοποίηση των σχετικών τεχνολογικών εργαλείων, πρόκειται να επεκταθεί η παροχή εξ αποστάσεως συμβουλών από γιατρούς. Η πρωτοβουλία αυτή, που θα ξεκινήσει από την ψυχική υγεία και τα δερματολογικά νοσήματα, είναι ιδιαίτερα σημαντική ιδίως για τις ακριτικές και νησιωτικές περιοχές, καθώς θέτει την απομακρυσμένη επικοινωνία ιατρού-ασθενή σε ένα ξεκάθαρο και σαφές πλαίσιο.

Η πολιτική ηγεσία των δύο υπουργείων συμφώνησε ότι μέσα από την άμεση ενημέρωση των πολιτών και την απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, επιτυγχάνεται η περαιτέρω ενίσχυση και προαγωγή της πρόληψης και της δημόσιας υγείας. Σε αυτή την κατεύθυνση ιδιαίτερα χρήσιμη αποδεικνύεται η εμπειρία της χώρας ως προς την οργάνωση των ραντεβού εμβολιασμών για την COVID-19.