ην πολυαναμενόμενη απόφαση για την εκταμίευση δημόσιων πόρων ύψους 226,86 εκατ. ευρώ δημοσιοποίησε χθες το ΥΠΟΜΕ προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες Daniel και Elias.
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών λήφθηκε αντίστοιχη απόφαση για τη δέσμευση περίπου 450 εκατ. ευρώ δημόσιων πόρων για τα οδικά έργα αποκατάστασης στην περιοχή. γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τις δημοπρατήσεις των έργων με fast track διαδικασίες και πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους κατασκευαστικούς ομίλους.
Υπενθυμίζεται πως σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης το κόστος έχει υπολογισθεί στα 400 εκατ. ευρώ περίπου, και εκτός των δημόσιων πόρων θα χρηματοδοτηθούν και από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις αρχές Οκτωβρίου 2024 εγκρίθηκε ο προσδιορισμός και εξειδικεύτηκε το φυσικό αντικείμενο για τα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών σε περιοχές της Θεσσαλίας, τα οποία διαιρούνται σε πέντε επιμέρους εργολαβίες.
Τα πέντε έργα
Ειδικότερα τα πέντε έργα αφορούν σε:
Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ).