Το φιλοδώρημα με POS μπορεί πλέον να θεωρηθεί… προβληματικό. Σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, το ποσό που αφήνουν πελάτες στον εργαζόμενο για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους για τις υπηρεσίες, υπό ορισμένες προϋποθέσεις θεωρείται μισθός.
Η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες: Το ποσό που αφήνουν πελάτες στον εργαζόμενο – πουρμπουάρ, φιλοδώρημα, tip – θεωρείται μισθός.
Αυτό σημαίνει πως θα υπόκειται σε κρατήσεις, ασφαλιστικές εισφορές και ό,τι δικαιώματα επιφέρει σε επιδόματα αδείας.
Πρόκειται για ένα ζήτημα που ναι μεν προϋπήρχε, αλλά ήρθε και πάλι στο προσκήνιο, όπως λένε οι επαγγελματίες, λόγω της διασύνδεσης POS με τις ταμειακές μηχανές.
«Αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε μετά από την διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Όταν ο πελάτης πληρώνει το φιλοδώρημα με μετρητά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα είναι μια προσωπική συναλλαγή μεταξύ αυτών των δύο ανθρώπων, δεν συμμετέχει η επιχείρηση, δεν το γνωρίζει η επιχείρηση. Όταν όμως ο πελάτης αποφασίσει να πληρώσει τον λογαριασμό και αποφασίσει να βάλει μέσα και το φιλοδώρημα, μπαίνει ως μια εκκρεμής συναλλαγή στο POS η οποία το αποδίδει στον εργαζόμενο ως μισθό», λέει (MEGA) ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατόρων, Γ. Κουράσης.
«Η απόφαση του Αρείου Πάγου, ερμηνεύει την νομοθεσία της χώρας, και το φιλοδώρημα είναι ακαθάριστο εισόδημα του φορολογούμενου και υπόκειται και αυτό σε κρατήσεις», συμπλήρωσε ο κ. Κουράσης.
«Πρέπει πλέον να κρατηθούν κανονικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο φιλοδώρημα. Αν είναι πρόσθετη αποδοχή, θα πρέπει να κρατηθούν», προσέθεσε η φοροτεχνικός Χριστίνα Μαννέ.
Έστω, πελάτης πληρώνει 100€ και επιθυμεί να αφήσει 10€ πουρμπουάρ. Υπάρχει ειδικό κουμπί στα POS για την καταχώρηση του «φιλοδωρήματος». Εάν δεν πατηθεί τότε φορολογείται ως έσοδο.