Σοκ έχει προκαλέσει στο πανελλήνιο η υπόθεση του 58χρονου καθηγητή Θρησκευτικών Λυκείου της Λάρισας, ο οποίος συνελήφθη, έπειτα από καταγγελία 16χρονης μαθήτριας του για ασέλγεια. Ο ίδιος αναμένεται να περάσει την Παρασκευή (11/04) το κατώφλι του ανακριτή, προκειμένου να απολογηθεί, μετά την προθεσμία που έλαβε, ενώ έχει απομακρυνθεί από το σχολείο και σε βάρος του ασκήθηκε κακουργηματική ποινική δίωξη για κατάχρηση ανηλίκου σε ασέλγεια.
Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, η καταγγελία της 16χρονης αφορά ασελγείς πράξεις που λάμβαναν χώρα εντός των τάξεων του σχολείου, ενώ όπως περιέγραψε η ανήλικη στις αρχές, ο καθηγητής χρησιμοποιούσε τον ρόλο του συμβούλου σχολικής ζωής, ώστε να μένει μόνος με τη μαθήτριά του.
Τι ανέφερε αστυνομικός
«Η 16χρονη μίλησε για καθημερινές συναντήσεις στα διαλείμματα αλλά και κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αφού ο καθηγητής φαίνεται να την έπαιρνε από άλλα μαθήματα, με την δικαιολογία ότι έπρεπε να της μιλήσει ως σύμβουλος Σχολικής Ζωής. Εκτός από αγκαλιές μέσα σε άδειες τάξεις, φέρεται να είχαν πιο ερωτικές επαφές με τον 58χρονο, ο οποίος της ζήτησε να ανταλλάξουν γυμνές φωτογραφίες, χωρίς πρόσωπο» ανέφερε αστυνομικός της Λάρισας, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, η 16χρονη εμπιστευόταν τον 58χρονο θεολόγο, καθώς τον γνώριζε από το Γυμνάσιο, με τις καταγγελλόμενες ασελγείς πράξεις διαδραματίστηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2025.
Το κορίτσι φέρεται να αισθάνθηκε ενοχές για τις επαφές με τον καθηγητή της, καθώς ο 58χρονος είναι παντρεμένος με παιδί. Έτσι, απευθύνθηκε στη σχολική ψυχολόγο, η οποία σύμφωνα με το πρωτόκολλο και τα σχολικά όργανα ενημέρωσε τον σχολικό σύμβουλο και κάλεσε τον εκπαιδευτικό σε εξηγήσεις. Τότε, σύμφωνα με την 16χρονη ο θεολόγος της ζήτησε να διαγράψει τις συνομιλίες τους.
Εντοπίστηκε υλικό παιδικής πορνογραφίας
Σε έρευνα που έγινε στο σπίτι του καθηγητή από την αστυνομία, φέρεται να εντοπίστηκε στον υπολογιστή του υλικό παιδικής πορνογραφίας, με την 16χρονη ανήλικη, όμως, να δηλώνει ότι οι ασελγείς πράξεις σε βάρος της, έγιναν με τη συναίνεσή της.
«Ο ενήλικος ο οποίος ενεργεί γενετήσιες πράξεις με ανήλικο, τον οποίον του έχουν εμπιστευτεί για να τον επιβλέπει ή να τον φυλάσσει, τιμωρείται, εάν ο παθών συμπληρώσει τα 14 έτη με κάθειρξη» δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο ποινικολόγος, κ. Γιάννης Γλύκας.
Τι κατέθεσε η 16χρονη μαθήτρια για τον καθηγητή Θρησκευτικών
Το GRTimes παρουσίασε τμήματα από την κατάθεση που έδωσε η παθούσα στην αστυνομία, στα τέλη Μαρτίου. Η 16χρονη μαθήτρια της Α’ Τάξης Λυκείου, στο στάδιο της προκαταρκτικής έρευνας, εξετάστηκε παρουσία διορισμένης πραγματογνώμονα – παιδοψυχολόγου και εισαγγελέως Πρωτοδικών Λάρισας – αρμόδιας για θέματα ανηλίκων.
Είπε ότι είχε σχέση με τον καθηγητή Θρησκευτικών, από την αρχή της χρονιάς. Μεταξύ άλλων, μιλούσαν αρκετά για προβλήματα που αντιμετώπιζε η μαθήτρια με τις παρέες της, συζητούσαν για το άγχος που ένιωθε για τα μαθήματα, ενώ τον συμβουλεύονταν και στα διαλείμματα και μέσα στην τάξη, όταν τελείωνε το μάθημα.
Η 16χρονη ένιωθε οικειότητα και άκουγε τις απόψεις του και για άλλα θέματα εκτός μαθημάτων. «Μερικές φορές του ζητούσα να με πάρει αγκαλιά και μερικές φορές γινόταν από τον ίδιο. Συνέβαινε στον χώρο του σχολείου, στη βιβλιοθήκη και σε αίθουσες που δεν ήταν άλλα παιδιά. Όσο προχωρούσαμε υπήρχε και μια πιο βαθιά επαφή» ανέφερε η παθούσα, επισημαίνοντας ότι δεν ένιωσε καμία πίεση και ότι της άρεσε.
«Έχω λίγο μετανιώσει που έγινε αυτή η σχέση»
Ανήλικη: Εεε… μου είχε ρωτήσει αν ήθελα να προχωρήσει… και είχα πει ναι.
Πραγματογνώμονας: Ναι. Άρα έγινε με τη συγκατάθεση σου;
Ανήλικη: Ναι.
Πραγματογνώμονας: Μάλιστα… και μετά…; Φαντάζομαι πως τελείωσε όλο αυτό; Χτύπησε το κουδούνι; Τι έγινε και σταματήσατε;
Ανήλικη: Εεε… ναι. Όταν χτύπησε το κουδούνι σταματήσαμε και … είχε πρώτα βγει έξω από την πόρτα και είχε ελέγξει αν υπάρχει κάποιο παιδί ή καθηγητής στον διάδρομο…ε… και αφού δεν υπήρχε κάποιος έφυγα πρώτα εγώ και μετά εκείνος
Το κορίτσι μίλησε για συναντήσεις, σχεδόν καθημερινές, που γίνονταν κυρίως στα διαλείμματα αλλά και κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ο καθηγητής φέρεται πως την έπαιρνε από άλλα μαθήματα, για λίγα λεπτά και μια φορά για όλη την ώρα, με τη δικαιολογία ότι έπρεπε να της μιλήσει ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής.
Η 16χρονη κατέθεσε ότι μετά τις αγκαλιές είχε πιο ερωτική επαφή με τον καθηγητή της ο οποίος της είπε να ανταλλάξουν φωτογραφίες γυμνές, χωρίς πρόσωπα, μέσω email. Κατά την επικοινωνία τους, μέσω μηνυμάτων, ο κατηγορούμενος της είχε πει ότι θα ήθελε να προχωρήσουν να κάνουν κι άλλα και η ανήλικη αναφέρει ότι είχε συμφωνήσει – αισθανόταν ότι ήθελε να προχωρήσει μαζί του. Στη συνέχεια ακολουθήσαν κι άλλες πράξεις ερωτικής φύσεως .
Πραγματογνώμονας: Πώς ήσουν εσύ μετά απ’ αυτό;
Ανήλικη: Ένιωθα…όμορφα. Ήταν η… πρώτη μου φορά… που έκανα κάτι με κάποιον…και …άλλα παράλληλα ένιωθα τύψεις. Ήξερα πως είναι παντρεμένος και ότι… έχει παιδιά. Οπότε το…το γεγονός ότι είχαμε αυτή την … αυτού του είδους τη σχέση μου δημιουργούσε τύψεις και ενοχές
Πραγματογνώμονας: Ναι.
Ανήλικη: Εε… και αυτό με έκανε να μιλήσω και στην ψυχολόγο
Πραγματογνώμονας: Άρα…εε.. δεν σε ενοχλούσε κυρίως η ιδιότητα του σαν καθηγητής, αλλά πιο πολύ το ότι ήταν παντρεμένος και ότι είχε παιδιά;
Ανήλικη: Ναι …και …και μετά ότι ήταν καθηγητής…
Το κορίτσι απευθύνθηκε στη ψυχολόγο του σχολείου ενώ όταν το έμαθε ο καθηγητής της ζήτησε να πει ότι τα φαντάστηκε. Της είπε να διαγράψει τις συνομιλίες τους.
Ανήλικη: Μου είπε..εεε… μου είπε να διαγράψω τα email … που είχαμε στο προσωπικό. Μου είπε να… εεε…να πω.. να πω πως…εεε… πως όλα τα φαντάστηκα… στη …πως όλες τις συναντήσεις που είχα μαζί του τις είχα φανταστεί και δεν ήταν κάτι πραγματικό. Μου είπε επίσης να πω για τα email πως …εε.. δεν ήταν αυτός από πίσω αλλά έτυχε παράλληλα με… με ότι φαντάστηκα εγώ όλο αυτό πως κάποιος να θέλει να… εεε…να μου κάνει πλάκα και… και ότι… και πως ήταν άλλος πίσω απ’ το email. Μου είπε πως… πως θα το διαγράψει το email του και αν γίνεται να το κάνω και εγώ … εεε… εγώ δεν το είχα κάνει γιατί είχα πολλά πράγματα συνδεδεμένα με αυτό το email …
Πραγματογνώμονας: Ναι
Ανήλικη: Εεε και … δεν ήθελα κιόλας να… να τα διαγράψω όλα.. δεν.. εεε.. ένιωθα πως δεν πρέπει να το κάνω. Είχα λίγο κάπως αρχίσει να εεε… να συνειδητοποιώ ότι… (παρατεταμένη παύση)… παρόλο δηλαδή που είπα στην κυρία Διευθύντρια ότι… όλο αυτό που είχαμε σκεφτεί … εεε… είχα αρχίσει να συνειδητοποιώ ότι… ότι δεν πρέπει να τον καλύψω.
Στο τέλος της κατάθεσης της, η 16χρονη τόνισε ότι: «Έχω λίγο μετανιώσει που έγινε αυτή η σχέση, γιατί ήθελα να γίνει με κάποιο παιδί της ηλικίας μου». Ακόμη πρόσθεσε ότι ο καθηγητής της «εκμεταλλεύτηκε» την ανάγκη της για υποστήριξη.
Τι ισχυρίζεται ο κατηγορούμενος καθηγητής
Το υπόμνημα που υπέβαλε ο 58χρονος καθηγητής στην εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας παρουσίασε ακόμη το GRTimes. Αυτό έγινε στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, πριν ο ίδιος καταστεί κατηγορούμενος,
«Λυπούμαι βαθιά που μετά από επί 58 έτη ανεπίληπτης προσωπικής, οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής διέψευσα την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν αντιστάθηκα -με απόλυτη ευθύνη μου- σε μια αξιοκατάκριτη και επίμεμπτη επιθυμία που μου γεννήθηκε από μια πρωτόγνωρη συμπεριφορά μαθήτριας, δεν οριοθέτησα -και πάλι με απόλυτη ευθύνη μου- τη σχέση μας, όπως όφειλα, και επέτρεψα για πρώτη φορά στην εικοσαετή περίπου πορεία μου στην εκπαίδευση να θεωρείται βάσιμα ότι δεν αξίζω να ανήκω στο χώρο που αγάπησα. Έχω ήδη υποβάλει την παραίτησή μου από την υπηρεσία μου και είναι αυτονόητο ότι δεν θα διεκδικήσω με οποιοδήποτε τρόπο την επάνοδό μου στον εκπαιδευτικό χώρο» αναγράφεται στην αρχή του υπομνήματος.
Ακόμη, μεταξύ άλλων, αναγράφονται τα παρακάτω: «Εάν θεωρηθεί ότι η δημοσιοποίηση των στοιχείων μου δεν βλάπτει τη… (σ.σ. αναφέρει το μικρό όνομα της παθούσας) και την εξέλιξη της σχέσης της με τη σχολική κοινότητα, δηλώνω ακόμη ότι συναινώ και ζητώ, αν και αναλογίζομαι τις σχετικές βαριές συνέπειες για τη σύζυγο και τα παιδιά μου, τη δημοσιοποίηση των στοιχείων μου κατά την κείμενη νομοθεσία (άρθρ. 84 Α Ν 4624/2019), προκειμένου να διασκεδαστεί και η παραμικρή ακόμη υποψία ότι η προσωπικότητά μου συνδέεται με σταθερή ροπή προς σύναψη σχέσεων με ανηλίκους.
Δεν έχω εμπλακεί ποτέ άλλοτε σε οποιουδήποτε είδους επιλήψιμη ψυχική, συναισθηματική, σωματική ή σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, μαθητή μου ή μη».
«Παρά τις αναλυτικές και αληθοφανείς περιγραφές της… (σ.σ. αναφέρει το μικρό όνομα της παθούσας) σε σεξουαλικές πράξεις, η σχέση μας εξελίχθηκε μεν -κάκιστα και με ευθύνη μου- σε συναισθηματική, με έντονη εκδήλωση ερωτικής επιθυμίας, αρχικά από την πλευρά της, ουδέποτε όμως προχωρήσαμε σε οποιουδήποτε είδους φυσική ερωτική επαφή.
Η μόνη -ανεπίτρεπτη- διάσταση τούτης της ερωτικής επαφής ήταν ψηφιακής μορφής. Δυστυχώς, πράγματι επέδειξα γυμνό το κορμί μου στη…(σ.σ. αναφέρει το μικρό όνομα της παθούσας) μέσω της εφαρμογής Skype και πράγματι δέχτηκα από αυτήν βίντεο μέσω Instagram, στο οποίο σύμφωνα με την ίδια αποτυπώνεται το δικό της κορμί γυμνό. Το βίντεο αυτό το παρέλαβα επίσης από την ίδια και με δική της πρωτοβουλία, στο οποίο φαίνεται ότι αυτοϊκανοποιούνταν, χωρίς πάντως να είμαι τότε βέβαιος ότι πρόκειται για την ίδια, αφού δεν φαινόταν εκεί το πρόσωπό της.
Αντάλλαξα επίσης μηνύματα με ανεπίτρεπτο ερωτικό περιεχόμενο με τη μαθήτριά μου και εκφράζω προς τούτο και πάλι την οδύνη και συγγνώμη μου. Ωστόσο, ουδέποτε ενήργησα οποιουδήποτε είδους σεξουαλική πράξη με τη…(σ.σ. αναφέρει το μικρό όνομα της παθούσας)».