Ευχόμαστε στους γονείς και τους μαθητές καλή αγωνιστική χρονιά με υγεία και δύναμη. Με συλλογικό αγώνα διεκδικώντας σχολείο που θα διαπαιδαγωγεί, θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, που θα είναι σύγχρονο και πραγματικά δωρεάν.
Η παιδεία, που έχει να κάνει με το μέλλον των παιδιών μας και της κοινωνίας συνολικά, πρέπει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και όχι να μπαίνει στο ζύγι του κέρδους, της λογικής κόστους – οφέλους.
Για άλλη μια χρονιά, η κατάσταση είναι απαράδεκτη, αφού πολλά σχολεία στη Θεσσαλία αντιμετωπίζουν προβλήματα σε κτήρια και εγκαταστάσεις. Πολλά έχουν ακόμα τα καταστροφικά σημάδια των πλημμυρών και των σεισμών. Ενας μεγάλος αριθμός σχολείων παραμένει δίχως αντισεισμική θωράκιση και έλεγχο, τα οποία φτάνουν σε πολλές περιπτώσεις να είναι και επικίνδυνα, να πλημμυρίζουν με μια μπόρα, να πέφτουν σοβάδες κ.ά. Παράλληλα, οι μαθητές στοιβάζονται σε έως και 28άρια τμήματα ενώ η κατάσταση αυτή χειροτερεύει με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων.
Οι εργατικές – λαικές οικογένειες καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψει τις ελλείψεις της δημόσιας παιδείας, από τα αναλώσιμα μέχρι και το πετρέλαιο για το καλοριφέρ, αποτέλεσμα της διαχρονικής κρατικής υποχρηματοδότησης. Η χρονιά ξεκινάει με τους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίζουν οξυμένο πρόβλημα στέγασης, αφού τα ενοίκια έχουν εκτοξευθεί και δυσκολεύονται να βρουν κατοικία κοντά στην εργασία τους, ειδικά στα νησιά.
Όσα λέει η κυβέρνηση περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου»,περί «βελτίωσης των σχολείων», περί «ψηφιακού μετασχηματισμού», είναι μεγάλα λόγια για να κουκουλώσουν την ζοφερή πραγματικότητα. Πίσω απ’ αυτά κρύβεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων, που θα αναζητά πόρους σε χορηγούς και γονείς, που δεν θα προσφέρει ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές εφήμερες δεξιότητες, με ηλεκτρονικά μαθήματα για να γλιτώνουν διορισμούς εκπαιδευτικών, με μοναδικό στόχο να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της αγοράς για «φθηνό», μισοειδικευμένο εργατικό προσωπικό. Γι’ αυτό εν έτει 2024, δια στόματος Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, ακόμα ψάχνουμε τα κονδύλια για να φτιάξουμε τις τουαλέτες.
Αντί να ξοδεύουν δις ευρώ αγοράζοντας μαχητικά αεροσκάφη για τους ΝΑΤΟϊκούς επιθετικούς σχεδιασμούς και να πληρώνουν 500.000 ευρώ τη μέρα για να στέλνουν ελληνική φρεγάτα στο στόμα του λύκου, στην Ερυθρά Θάλασσα, εμείς απαιτούμε: ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ!
Δεν μπορούμε να δείχνουμε ανοχή στην πολιτική που χτυπάει και τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα τωνμαθητών, που στρέφεται ενάντια και στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς που παλεύουν και διεκδικούν σύγχρονο σχολείο με δικαιώματα για τους μαθητές και τους ίδιους.
Το καλό των παιδιών μας δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη που μας αφορά όλους. Είναι χρέος και καθήκον μας να διεκδικούμε και να αγωνιζόμαστε για το σχολείο των δικών μας αναγκών και όχι για το σχολείο της «αγοράς» με ό,τι αυτό περιλαμβάνει.
Απαιτούμε:
· Να καλυφθούν άμεσα με μόνιμες προσλήψεις, όλα τα κενά σε γενικό- ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό (π.χ. καθαριότητα) στα σχολεία. Μονιμοποίηση των αναπληρωτών.
· Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Να λειτουργήσουν από την πρώτη μέρα τα Ολοήμερα και τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
· Διεκδικούμε με ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας, της Περιφέρειας και των Δήμων αύξηση στη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών ώστε να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος λειτουργίας των σχολείων (θέρμανση, ρεύμα, υλικοτεχνική υποδομή). Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
· Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και συντήρηση των σχολείων. Άμεσα να γίνουν έλεγχοι πυρασφάλειας και ηλεκρτομηχανολογικού εξοπλισμού.Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών. Κατάργηση των τάξεων σε container.
· Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη.
· Διεύρυνση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων. Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφέρειας από την πρώτη μέρα των μαθημάτων.
· Να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων.Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά σε όσους αγωνίζονται.