Φουντώνει ο… πόλεμος μεταξύ τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ

Τη ριζική της αντίθεση με άρθρα του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών και αστικών γραμμών, που φέρει τον τίτλο «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών», εκφράζει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ).

«Μέσω του περί ου ο λόγος νομοσχεδίου επιχειρείται, κατ’ αρχάς και μεταξύ άλλων, ο σφετερισμός του έργου των τουριστικών λεωφορείων, δεδομένου ότι παρέχεται σαφώς το δικαίωμα στον ανάδοχο να δημιουργήσει τακτικές γραμμές σε “…προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον” (άρθρο 2) σε σύγκρουση με το άρθρο 1 του ν. 711/77, που ορίζει ότι αυτό είναι έργο των τουριστικών λεωφορείων», σημειώνει η ΓΕΠΟΕΤ. Προσθέτει, δε, ότι στο άρθρο 17 του σχεδίου νόμου αποτυπώνονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό:

α) απαιτείται εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές, οι οποίες είναι μονοπώλιο έως σήμερα και άρα καμία ιδιωτική εταιρία δεν διαθέτει

β) απαιτείται ελάχιστος αριθμός υπεραστικών λεωφορείων κατά τη στιγμή της υποβολής της αίτησης, που αυτή τη στιγμή μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν

γ) το νομοσχέδιο απαιτεί σταθμούς λεωφορείων στις αφετηρίες και στον τερματισμό, μη δίνοντας πρόσβαση στους υφιστάμενους σταθμούς σε όλους τους ενδιαφερομένους, όταν αυτοί έχουν γίνει με απευθείας επιδοτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου και με ποσοστό επί του αντιτίμου του εισιτηρίου που παρακρατείται για αυτό το σκοπό, άρα όλο το υφιστάμενο δίκτυο σταθμών περνάει στα ΚΤΕΛ και

δ) απαιτούνται συστήματα τηλεματικής, έκδοσης εισιτηρίων κ.λπ., που αποτελούν ξεκάθαρη φωτογραφία των ΚΤΕΛ, καθώς μόνο αυτά έχουν έτοιμο το σύστημα σε λειτουργία.

Παράταση

Και συνεχίζει: «Ακολούθως, το άρθρο 31, “Μεταβατικές Διατάξεις Μέρους Α”, όπου αναγράφεται η παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος διενέργειας των υπεραστικών γραμμών από τα ΚΤΕΛ για τα επόμενα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με την επιφύλαξη έναρξης οποιασδήποτε διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας, οπότε και το χρονικό διάστημα παρατείνεται μέχρι το πέρας των εν λόγω διαδικασιών, εξυπηρετεί αποκλειστικά τα ΚΤΕΛ, που συνεχίζουν απρόσκοπτα τη δραστηριότητά τους. Oπως γίνεται εύκολα διακριτό ανοίγεται ένα τεράστιο παράθυρο για την επ’ αόριστον παράταση του έργου τους, καθώς είναι δεδομένο ότι αν το σχέδιο νόμου ψηφιστεί ως έχει, θα προσβληθεί δικαστικά ως προς τη συνταγματικότητά του στα ελληνικά και κοινοτικά δικαστήρια. Αρα, η παράταση θα είναι πολυετής και εις βάρος του επιβατικού κοινού και του Ελληνα φορολογουμένου».

Βολές

Καταλήγοντας, η ΓΕΠΟΕΤ αναφέρει: «Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ διαπιστώνουν ότι η δήθεν “απελευθέρωση” των δημόσιων υπεραστικών και αστικών τακτικών οδικών μεταφορών επιβατών, που μόνο απελευθέρωση δεν συνιστά, περιλαμβάνει πλήθος φωτογραφικών διατάξεων που σκοπό έχουν τη διαιώνιση με κάθε μέσο της διενέργειας των γραμμών από τα ΚΤΕΛ, ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα διεύρυνσης του έργου τους».

Τέλος, επισημαίνεται: «Η μονομέρεια από πλευράς μέρους της κυβέρνησης για τη στήριξη ενός συγκεκριμένου κλάδου εις βάρος κάποιου άλλου προκαλεί έκπληξη στην επιχειρηματική κοινότητα, αλλά και στα εκατοντάδες μέλη μας που διαθέτουν άνω των 10.000 τουριστικών λεωφορείων, δεδομένου ότι σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και ελεύθερου ανταγωνισμού κάποιοι επιχειρούν την επιστροφή παλαιών μεθόδων που δεν προσιδιάζουν με τον όρο “ισονομία”».