Επανάσταση στις φορολογικές διαδικασίες -Έρχεται η «μηνιαία ενημέρωση λογαριασμού φορολογούμενου»

Οι πολύωρες αναμονές στις ουρές της ταλαιπωρίας μπροστά στα γκισέ της εφορίας έχουν περάσει -πλην ελαχίστων περιπτώσεων- στο παρελθόν.

Ωστόσο, τα πλάνα για την πλήρη ψηφιοποίηση των φορολογικών διαδικασιών και υπηρεσιών θα φέρουν πραγματική επανάσταση στις σχέσεις πολίτη- Φορολογικής Διοίκησης.

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής άνοιξε τα χαρτιά του στο iefimerida, προαναγγέλλοντας την αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση της έκδοσης ενημερότητας, των μεταβιβάσεων ακινήτων, αλλά και των ελεγκτικών διαδικασιών, που δεν θα θυμίζουν σε τίποτε τις εικόνες των εφοριακών με τα μπλοκάκια και τα στιλό μπροστά σε στοίβες φορολογικών βιβλίων και στοιχείων. Όσο για τους συστηματικούς κακοπληρωτές, τα μαντάτα είναι άσχημα, καθώς αποτελούν τον πρώτο στόχο στο σχεδιασμό για το «κυνήγι» των οφειλετών του Δημοσίου.

Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα είναι η προσυμπλήρωση των δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ- κάτι που προϋποθέτει μεταξύ άλλων τη γενικευμένη μετάβαση των επιχειρήσεων στο περιβάλλον myDATA- ενώ οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης θα καταστήσουν εφικτή όχι απλώς τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και το Taxis, αλλά και την εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις ελεγκτικές διαδικασίες.

Το iefimerida παρουσιάζει για πρώτη φορά και τη «μηνιαία ενημέρωση λογαριασμού», μέσω του οποίου εντός των ημερών οι φορολογούμενοι θα έχουν άμεση και πλήρη εικόνα για τις οφειλές του, τις πληρωμές που έχει πραγματοποιήσει, τις επιστροφές, τους συμψηφισμούς.

Η πανδημία αναμφίβολα προκάλεσε σοκ σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις, ωστόσο λειτούργησε και ως καταλύτης για την ταχύτερη ψηφιοποίηση του Δημοσίου. Ανέκαθεν οι εφορίες ήταν «εστία» παραπόνων από τους φορολογούμενους για τις ουρές και τη γραφειοκρατία των διαδικασιών. Είστε ικανοποιημένος από τις κινήσεις που έγιναν την τελευταία διετία; Τι πρέπει να περιμένουμε για την άμεση βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών;

Είναι γεγονός ότι εμείς στην ΑΑΔΕ είχαμε ξεκινήσει αρκετά πιο πριν την υλοποίηση ψηφιοποίησης των υπηρεσιών μας και όντως η πανδημία λειτούργησε ως ένας ακόμη επιταχυντής στον τομέα αυτόν.

Ειδικότερα, τα τελευταία δύο χρόνια επενδύουμε ακόμα περισσότερο στην ενίσχυση των ψηφιακών μας υποδομών, με στόχο να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι στην εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. Και τούτο διότι πιστεύουμε ότι αποτελεί δική μας υποχρέωση απέναντι στους φορολογουμένους να τους διευκολύνουμε να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, ώστε να ενδυναμώνουμε διαρκώς της σχέση εμπιστοσύνης μας με το κοινωνικό σύνολο.