Το ποσό των 150 εκατομμυρίων ευρώ πρόκειται να δαπανήσει η κυβέρνηση της Γαλλίας με σκοπό να ενισχύσει την πρακτική του συνεπιβατισμού στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων.
Ένα ισχυρό κίνητρο για να αλλάξουν τις καθημερινές τους συνήθειες αποκτούν οι κάτοικοι της Γαλλίας, καθώς η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να δαπανήσει το ποσό των 150 εκατομμυρίων ευρώ ώστε να ενισχύσει την επωφελή πρακτική του συνεπιβατισμού.
Ουσιαστικά οι Γάλλοι επιχειρούν με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν εκείνον τον αριθμό των αυτοκινήτων που κινούνται καθημερινά με μοναδικό επιβάτη τον οδηγό του. Ο συνεπιβατισμός, ο οποίος προβλέπει την κοινή χρήση ενός οχήματος από δύο ή περισσότερα άτομα, θα επιβραβεύεται με το ποσό των 100 ευρώ.
Το ποσό αυτό θα πιστώνεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος, από τη στιγμή που εκείνος θα εγγράφεται σε κάποια από τις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες carpooling. Ένα μέρος του ποσού θα καταβάλλεται από τη στιγμή που θα ολοκληρώνεται η διαδικασία της εγγραφής, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα πιστώνεται στον λογαριασμό του ιδιοκτήτου του οχήματος από τη στιγμή που θα ολοκληρώσει 10 διαδρομές με δύο ή περισσότερους επιβάτες.
Η απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης πάρθηκε στην προσπάθεια να περιοριστεί η ζήτηση των καυσίμων εν μέσω ενός δύσκολου ενεργειακά χειμώνα αλλά και να μετριαστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις καθημερινές μετακινήσεις με τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά τις παραινέσεις για τον περιορισμό της χρήσης των αυτοκινήτων, το φαινόμενο της μετακίνησης με Ι.Χ. και μάλιστα με έναν επιβάτη -τον οδηγό- αυξήθηκε κατά 8% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά, γεγονός που με τη σειρά του έχει οδηγήσει στην επιβάρυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών αλλά και της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα.
Η τάση των Γάλλων να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το αυτοκίνητό τους, παρά την ενεργειακή κρίση με την οποία απειλείται ολόκληρη η Ευρώπη, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της γαλλικής κυβέρνησης, αναγκάζοντας να προσφέρει ένα αξιοσέβαστο οικονομικό κίνητρο, το οποίο φιλοδοξεί να μετασχηματιστεί σε μια καθημερινή συνήθεια.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Γαλλία δεν είναι η μόνη χώρα που προσφέρει κίνητρα για την κοινή χρήση ενός οχήματος και την παρουσία δύο ή περισσότερων επιβατών μέσα σε αυτό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, καθώς σε αρκετές πολιτείες και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας προβλέπεται «ειδική» λωρίδα κυκλοφορίας για τα οχήματα που μεταφέρουν περισσότερους από τρεις επιβάτες.