Αλλάζει όψη και αναβαθμίζεται περιβαλλοντικά και αισθητικά η νότια είσοδος της πόλης των Τρικάλων. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 και περιλαμβάνεται στην εγκεκριμένη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης «Τρίκαλα – μια ανοιχτή πόλη – πρότυπο στις όχθες του Ληθαίου», με δικαιούχο το Δήμο Τρικκαίων.
«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σχεδίασε και χρηματοδοτεί με πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020 τις Βιώσιμες Αστικές Αναπλάσεις που αλλάζουν την εικόνα των μεγάλων αστικών κέντρων της Θεσσαλίας. Ένα πρόγραμμα που κάνει τις πόλεις μας πιο φιλικές, πιο ασφαλείς, πιο ελκυστικές και πιο δυναμικές. Πόλεις στις οποίες δεν «έτυχε» να ζεις αλλά «αξίζει» να ζεις» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη, τους περιφερειακούς συμβούλους και τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020 αλλάζουμε περιβαλλοντικά και αναβαθμίζουμε αισθητικά την οδό Καρδίτσης, ένα βασικό οδικό άξονα που αποτελεί τη νότια είσοδος της πόλης και σήμερα παρουσιάζει μια προβληματική εικόνα. Με τις παρεμβάσεις που χρηματοδοτούμε και αναλαμβάνει να υλοποιήσει ο Δήμος Τρικκαίων, δίνουμε ταυτότητα και συνοχή σε ένα σκληρό αστικό τοπίο, δημιουργούμε χώρους πρασίνου, νέα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομο, φωτίζουμε το δρόμο και βελτιώνουμε την ασφάλεια» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.
Το έργο αφορά στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της οδού Καρδίτσης, μίας από τις βασικές οδούς της πόλης των Τρικάλων, με μεταβλητό πλάτος από 20,00 έως 24,00 μέτρα, σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης και συνολικό μήκος περίπου 1.000 μ που αρχίζει από Βορρά από το ύψος του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων και καταλήγει προς Νότο στο ύψος του εργοστασίου γάλακτος «Τρίκκη», στο όριο του σχεδίου πόλης. Η υφιστάμενη οδός διατηρείται, εξασφαλίζοντας την κίνηση και στάθμευση οχημάτων, με τις παρεμβάσεις να αφορούν στη διαμόρφωση της ζώνης των πεζοδρομίων εκατέρωθεν αυτής μέχρι το Ο.Τ.Γ908 (οδός Τήλου) ενώ στη συνέχεια διαμορφώνονται τα πεζοδρόμια της οδού μόνο της πλευράς προς το σχέδιο πόλης (απέναντι από το εργοστάσιο γάλακτος).
Εκατέρωθεν και κατά μήκος της οδού θα είναι εγκιβωτισμένος στην στάθμη του πεζοδρομίου, ο ποδηλατόδρομος σταθερού πλάτους 1,50μ. μονής κατεύθυνσης, κατά την φορά των αυτοκινήτων με τελική επίστρωση έγχρωμου-κόκκινου βιομηχανικού δαπέδου, μετά της απαιτουμένης υπόβασης από οπλισμένο σκυρόδεμα, αφού πρώτα προηγηθεί η κατασκευή πλακοστρωμένης ζώνης συνολικού πλάτους 0,70μ. για την ασφάλεια του ποδηλάτη. Η ζώνη πρασίνου θα αναπτυχθεί μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του πεζοδρομίου μεταβλητού πλάτους 0,60-2,00μ. ανάλογα με το πλάτος του πεζοδρομίου. Τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν, μεταβλητού πλάτους 2-3μ. κατασκευάζονται με έγχρωμες αντιολισθητικές πλάκες πεζοδρομίου. Στα σημεία διασταύρωσης κατασκευάζονται ανισόπεδες διαβάσεις με τελική επίστρωση κυβόλιθου, ενώ στα σημεία όπου απαιτείται διαμορφώνονται ράμπες κλίσης 5% για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ . Η λειτουργικότητας της παρέμβασης ολοκληρώνεται με τις απαραίτητες Η/Μ εργασίες για τη δημιουργία νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού. Επομένως θα βελτιώσει τη λειτουργικότητα της περιοχής παρέμβασης και θα αναβαθμίσει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ μακροπρόθεσμα θα έχει θετικές επιπτώσεις στο επίπεδο της δημόσιας υγείας, στις συνθήκες κλιματικών αλλαγών και γενικότερα στις συνθήκες διαβίωσης του πληθυσμού.
Οι στόχοι της ανάπλασης
Με την υλοποίηση του έργου, βελτιώνεται η εικόνα του περιβάλλοντος και της ποιότητα ζωής των κατοίκων, αφού αναβαθμίζονται οι υπάρχουσες χρήσεις και αποδίδονται σε κάθε κάτοικο της πόλης. Επιπλέον αποδίδεται συνοχή και ταυτότητα σε μια περιοχή που λειτουργεί ως χώρος υποδοχής για τον επισκέπτη στην πόλη των Τρικάλων.