Το 2ο Γυμνάσιο Τρικάλων και το Γυμνάσιο – Λύκειο Βαλτινού είναι τα δύο σχολικά συγκροτήματα που προτείνονται για ενεργειακή αναβάθμιση με συνολικό προϋπολογισμό 2.325.000€. Ο Δήμος Τρικκαίων συνεχίζει να στηρίζει την εκπαίδευση και τις υποδομές της με
– το 5ο Γυμνάσιο και το 5ο Λύκειο (εντάχθηκαν στο ΠΕΠ Θεσσαλίας το περασμένο φθινόπωρο) με 2.400.000€,
– το 5ο Δημοτικό Σχολείο, με προϋπολογισμό 850.000 € (υπογράφτηκε η σύμβαση με τον εργολάβο)
– την αντισεισμική θωράκιση του 2ου Λυκείου με άλλα 640.000€ από το «Αντώνης Τρίτσης» (αναμένεται η οριστική ένταξη, με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Θεσσαλίας).
Επόμενη δράση, η ενεργειακή αναβάθμιση άλλων δύο διδακτηρίων σε ενεργειακή κατηγορία Β+, με τις απαραίτητες οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες
Το 2ο Γυμνάσιο Τρικάλων και το συγκρότημα στο Βαλτινό υποβλήθηκαν προς ένταξη στο ΠΕΠ Θεσσαλίας (στο έργο «Ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των δημόσιων κτηρίων στη Θεσσαλία».
Ο τίτλος για τα έργα, όμοιος: «Ενεργειακή αναβάθμιση 2ου Γυμνασίου Τρικάλων» με προϋπολογισμό 1.465.000€ και «Ενεργειακή αναβάθμιση Γυμνασίου – Λυκείου Βαλτινού» με προϋπολογισμό 860.000€.
Οι προβλεπόμενες εργασίες, παρόμοιες:
- Εφαρμογή συστήματος θερμομόνωσης στο κτιριακό κέλυφος – τοιχοποιία
- Κατασκευή θερμομόνωσης της οροφής του κτιρίου εξωτερικά
- Αντικατάσταση των κουφωμάτων με θερμοδιακοπτόμενα κουφώματα και ενεργειακούς υαλοπίνακες
- Αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων με νέα φωτιστικά εξοικονόμησης ενέργειας (Led)
- Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης
- Τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων.
- Έκδοση πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης.
Ο Δήμος Τρικκαίων, με κριτήρια την παλαιότητα των σχολικών συγκροτημάτων, τον αριθμό των μαθητών και την ενεργειακή κατανάλωση, προχώρησε σε αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δίνει το ΠΕΠ Θεσσαλίας. Ετσι, προχωρά η αναβάθμιση της ποιότητας των κτηρίων για όλη τη σχολική κοινότητα μετά την υποβολή της πρότασης, βάσει των μελετών που εκπόνησε η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Τα οφέλη είναι κυρίως περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά, από τη μείωση των καταναλώσεων καυσίμου, ενώ έμφαση δίνεται στις πληρέστερες συνθήκες εντός των σχολείων για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.