Βλέπουν ένα ζευγάρι παπούτσια γνωστής μάρκας. Βρίσκουν το νούμερο που τους ενδιαφέρει και εν συνεχεία με δέλεαρ την πολύ καλή τιμή, λόγω δήθεν προσφορών, τα παραγγέλνουν. Αφού τα παραλαμβάνουν όμως και έχουν ήδη πληρώσει τότε διαπιστώνουν πως κάτι δεν πάει καλά αφού η ποιότητα δεν είναι ίδια ενώ οι διαφορές σε σχέση με τα γνήσια είναι τρανταχτές…
Κι αυτό δεν συμβαίνει, μόνο με τα παπούτσια αλλά με πλήθος προϊόντων.
Αρκετές είναι το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες του larissanet.gr, οι περιπτώσεις πολιτών της Λάρισας που πέφτουν θύματα εταιριών που διακινούν «μαϊμού» προϊόντα μέσω διαδικτύου και ο λόγος είναι διπλός.
Ο ένας είναι το γεγονός πως με την αύξηση της χρήσης του διαδικτύου σε κάθε μορφή συναλλαγής πλέον, βρήκαν μεγάλο πεδίο δράσης οι επιτήδειοι που πλέον «τρίβουν» τα χέρια τους από ικανοποίηση. Ο δεύτερος είναι το γεγονός πως αρκετοί πολίτες δεν είναι έμπειροι χρήστες διαδικτύου, κάτι που… κοστίζει στις διαδικτυακές αγορές.
«Δεν κατάλαβα πως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορούσε να δίνει μαϊμού προϊόντα» εξηγεί μια γυναίκα στο larissanet.gr που έπεσε θύμα πρόσφατα μιας τέτοιας απάτης «Παρήγγειλα και περίμενα τα προϊόντα μου αλλά αποδείχθηκε πως δεν ήταν γνήσια με αποτέλεσμα να κλαίω τα χρήματά μου». Σύμφωνα με την ίδια μάλιστα η διαδικασία να διεκδικήσει τα χρήματά της με επιστροφή προϊόντων αποδεικνύεται μεγάλη ταλαιπωρία, γι αυτό άλλωστε οι περισσότεροι δεν το επιλέγουν. «Από δω και πέρα θα παραγγέλνω ή από το επίσημο κατάστημα ή θα επιλέγω τον παλιό παραδοσιακό τρόπο με τα καταστήματα της πόλης» συμπεραίνει.
Εν τω μεταξύ σε πανελλήνιο επίπεδο η αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου λόγω πανδημίας και η… έκρηξη των e-shops, βρήκε την Ελλάδα απροετοίμαστη δημιουργώντας ένα «πεδίο δόξης λαμπρό» για τους επιτήδειους.
Είναι σημαντικό να πούμε ότι το πρώτο δεκάμηνο του 2020 οι καταγγελίες στο Συνήγορο του Καταναλωτή που αφορούσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο έφτασαν τις 2.770 που σημαίνει αύξηση πάνω από 300% από το 2018 όπου οι καταγγελίες ήταν 814 και 200% από το 2019 όπου οι καταγγελίες ήταν 1396!
Κι ενώ στην Ελλάδα υπάρχει προβληματισμός την ίδια ώρα η κινεζική Alibaba Group Holding ξεπέρασε τις εκτιμήσεις της Wall Street σε ό,τι αφορά τα έσοδα τρίτου τριμήνου, καθώς οι δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου της επωφελήθηκαν από την στροφή των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές λόγω της πανδημίας της COVID-19.
Οι πωλήσεις της Alibaba στην Ημέρα των Εργένηδων (SinglesDay) τον Νοέμβριο, τη μεγαλύτερη εκδήλωση διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως που ξεπερνά σε τζίρο τις αμερικανικές BlackFriday και CyberMonday, ανήλθαν συνολικά σε 74 δισεκ. δολάρια.