Το ΓΕΛ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ πραγματοποίησε μια διημερίδα σε συνεργασία με την ψυχολόγο του κέντρου κοινότητας Φαρκαδόνας κα Ευαγγελία Γαλάνη και την κοινωνική λειτουργό, οι οποίες στελεχώνουν το αρμόδιο τμήμα του δήμου μας. Τα θέματα αφορούσαν τους μαθητές τόσο της Γ’ λυκείου όσο και των μικρότερων τάξεων. Οι επιστημόνισσες παρουσίασαν οπτικοακουστικό υλικό και συζήτησαν με τους μαθητές για θέματα όπως η υπερβολική χρήση του κινητού, το σύνδρομο FOMO, το άγχος και οι σχέσεις με τους γονείς και το περιβάλλον. Στην εκδήλωσε παραβρέθηκε και η αντιδήμαρχος Παιδείας, κα Ειρήνη Κακαίτσα.
Το σύγχρονο σύνθημα που διέπει τη σχολική ψυχολογία είναι η δημιουργία μιας κοινότητας «που νοιάζεται και φροντίζει το κάθε σχολείο και τον κάθε μαθητή» στο πλαίσιο της ολιστικής μάθησης.
Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι όσα έχει να προσφέρει ένας εκπαιδευτικός στο μαθητικό πληθυσμό, άλλα τόσα έχει να προσφέρει και ένα σχολικός ψυχολόγος, ιδιαιτέρως εάν συνεργάζεται αρμονικά με την υπόλοιπη ομάδα του σχολικού χώρου.
Ο σχολικός ψυχολόγος μπορεί με μεθοδικότητα να καθοδηγήσει τον εκπαιδευτικό να ακολουθήσει μία συστηματική καταγραφή συμπεριφορών και μαζί να συλλέξουν τα αναγκαία δεδομένα που αφορούν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Ακόμη μπορεί να συμβάλλει στην αξιολόγηση των αιτιών του προβλήματος ενός μαθητή και να κατευθύνει τον εκπαιδευτικό στην εξεύρεση των δικών του αποτελεσματικών στρατηγικών αναφορικά με τον χειρισμό της προβληματικής συμπεριφοράς του μαθητή.
Συμπερασματικά, ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι σύνθετος και σε καμία περίπτωση δεν παραγκωνίζει τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Αντιληφθήκαμε πως το ελληνικό σχολείο χρειάζεται άμεσα να εντάξει στο δυναμικό του σχολικούς ψυχολόγους και να προσπαθήσει να δώσει λύσεις στα προβλήματα είτε σχολικά είτε οικογενειακά που ταλανίζουν τα παιδιά και θέτουν εμπόδια στην προσωπική τους ανέλιξη.
Ευαγγελία Γραμμένου, φιλόλογος, Msc