Αυτοψία στις εργασίες στερέωσης και αποκατάστασης της πέτρινης τοξωτής γέφυρας Σαρακίνας στον Πηνειό ποταμό πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη. Η γέφυρα που έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο, υπέστη βλάβες από έντονα πλημμυρικά φαινόμενα και η αποκατάστασή της, εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα, συνολικού ύψους 8,2 εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτεί και έχει σε εξέλιξη η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην περιοχή, για την αποκατάσταση συνολικά τριών ιστορικών γεφυριών αλλά και για την υπογειοποίηση δικτύων άρδευσης.
«Με σεβασμό στην παράδοση, συντηρούμε, αποκαθιστούμε και αναδεικνύουμε την ιστορική λίθινη τοξωτή γέφυρα της Σαρακίνας στον Πηνειό ποταμό. Είναι ένα έργο με το οποίο κρατάμε αναμμένη τη φλόγα της ιστορικής μνήμης και των ιστορικών μα μνημείων» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός που επισκέφτηκε το έργο, μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Π. Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη. «Με την ολοκλήρωση των εργασιών, αποκαθιστούμε και αποδίδουμε ασφαλές το μνημείο που αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό απόθεμα την περιοχή των Μετεώρων, το νομό Τρικάλων και όλη τη Θεσσαλία».
Εργασίες σε εξέλιξη
Μέχρι σήμερα στην γέφυρα έχουν γίνει οι εξής εργασίες:
• Αποκατάσταση τμήματος των θεμελίων και της ανωδομής των βάθρων της γέφυρας σε ποσοστό περίπου 90%.
• Καθαίρεση τμήματος των μεταγενέστερων κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα σε ποσοστό περίπου 70%.
• Ολοκλήρωση των εργασιών τοποθέτησης του αγωγού ύδρευσης οικισμού Σαρακίνας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των στηθαίων από λιθοδομή για την προστασία των πεζών, με ενσωμάτωση εντός αυτών της υποδομής φωτισμού της γέφυρας.
Ιστορικά στοιχεία
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα (1520) από τον μητροπολίτη Λαρίσης Βησσαρίωνα Β’. Στην αρχική της μορφή η γέφυρα είχε έξι τόξα, με μεγαλύτερο το τρίτο από την αριστερή (ανατολική) όχθη, κάτω από το οποίο διέρχεται η βαθύτερη κοίτη του Πηνειού ποταμού. Σήμερα σώζονται τα τέσσερα ημικυκλικά τόξα, ενώ στη θέση εκείνων που κατέρρευσαν το 1970 κατασκευάστηκαν άλλα από σκυρόδεμα. Με σκυρόδεμα επίσης επικαλύφτηκε και το κατάστρωμα της γέφυρας, το οποίο διαπλατύνθηκε κατά 2 μ.