Αύξηση του μεριδίου στην εγχώρια αγορά και εξαγωγές προς τα Βαλκάνια και χώρες με ισχυρό ελληνικό στοιχείο αποτελούν δύο από τους βασικούς στόχους που θέτουν για τα αναψυκτικά «Κλιάφα» οι νέοι ιδιοκτήτες τους, αδελφοί Σαράντη, γράφει στο σημερινό της φύλλο η εφημερίδα Καθημερινή, σε ρεπορτάζ της Δήμητρας Μανιφάβα για την θεσσαλική επιχείρηση που εδρεύει στα Τρίκαλα.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, “βασικό όχημα για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι αφενός ο εκσυγχρονισμός των γραμμών παραγωγής και η παραγωγή πλέον προϊόντων και σε κουτί, και βεβαίως –ειδικά σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά– το γεγονός ότι πλέον τα αναψυκτικά «Κλιάφα» βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε ολόκληρη την Ελλάδα, ξεφεύγοντας από τα σύνορα της Θεσσαλίας όπου βρίσκονταν προ της εξαγοράς τους από την «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» των αδελφών Σαράντη.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, κύριες αγορές – στόχοι είναι τα Βαλκάνια, η Γερμανία και η Αυστραλία, χώρες όπου ήδη η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» έχει ισχυρή εμπορική και παραγωγική παρουσία (διαθέτει εργοστάσια στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία) μέσω των εξαγωγών των γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων της.
Ηδη το 2020, παρά το γεγονός ότι δεν είχαν ακόμη ολοκληρωθεί οι επενδύσεις για την παραγωγή των νέων συσκευασιών και προϊόντων και παρά το γεγονός ότι η εστίαση παρέμεινε κλειστή για πολλούς μήνες, οι πωλήσεις των αναψυκτικών «Κλιάφα» ενισχύθηκαν ελαφρώς, στο 1,5 εκατ. ευρώ από 1,25 εκατ. ευρώ το 2019. Το αποτέλεσμα, πάντως, ήταν ζημίες και μάλιστα ενισχυμένες σε σύγκριση με το 2019. Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας, η χρήση του 2020 έκλεισε με ζημίες 527.566 ευρώ έναντι 86.343 ευρώ το 2019.
Η χρηματοδότηση των επενδύσεων της εταιρείας σε νέες γραμμές παραγωγής pet, αλουμινίου, επεξεργασίας νερού και παρασκευαστηρίου –σημειωτέον εξαγόρασε επίσης το 2020 και το 77,88% της εταιρείας εμφιάλωσης νερού «Δουμπιά – Μαλαματίνα»– έγινε τόσο μέσω δύο αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2020 κατά 5,89 εκατ. ευρώ περίπου, όσο κυρίως μέσω της έκδοσης κοινού εμπράγματου εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου τον Δεκέμβριο του 2020 ύψους 11,54 εκατ. ευρώ”.
Ενας άλλος βασικός στόχος, πέρα από την ενίσχυση της παρουσίας των αναψυκτικών «Κλιάφα» εντός και εκτός Ελλάδας, σημειώνει το ρεπορτάζ, “είναι η μείωση του κόστους κυρίως με αναδιοργάνωση των παραγωγικών διαδικασιών, των λειτουργικών τομέων και των δικτύων διανομής. Υπενθυμίζεται ότι πέραν των γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων, η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» έχει εδώ και χρόνια παρουσία στα μη αλκοολούχα ποτά και συγκεκριμένα στους χυμούς και στο τσάι μέσω της μάρκας «Ολυμπος».