Σάββατο, 21 Ιουνίου, 2025
Farkadonaday.gr
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Επιχειρείν
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Κοινωνικά
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Επιχειρείν
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Κοινωνικά
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
Farkadonaday.gr
No Result
View All Result

25 Μαρτίου – Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Η μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας

(θεολογικό σχόλιο στην εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου)

25 Μαρτίου 2021
in Διάφορα
25 Μαρτίου – Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Η μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας
Share on FacebookShare on Twitter

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού

       Η μεγάλη εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου είναι για την Εκκλησία μας κορυφαίος εορτολογικός σταθμός του ενιαυτού, διότι αποτελεί την απαρχή όλων των εορτών του εκκλησιαστικού έτους. Το ίδιο αποτελεί και απαρχή όλων των σωτηριωδών γεγονότων, τα οποία έγιναν για την απολύτρωση του ανθρωπίνου γένους. Την αγία αυτή ημέρα εορτάζουμε λαμπρώς την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού στην πάναγνη σάρκα της Αγίας Παρθένου, ώστε δι’ Αυτού να πραγματοποιηθεί το προαιώνιο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους.

      Τη μεγάλη αυτή ημέρα έχουμε την εκπλήρωση της πιο ελπιδοφόρας υποσχέσεως του Θεού στην ανθρωπότητα. Όταν οι πρωτόπλαστοι γενάρχες μας παράκουσαν την θεία εντολή στην Εδέμ και προτίμησαν το δρόμο της αμαρτίας, της φθοράς και του θανάτου, ο απόλυτα αγαθός και φιλάνθρωπος Θεός έδωσε τη μεγάλη υπόσχεση, πως σε μελλοντικούς χρόνους θα έρθει στον κόσμο ο «Γιος της Γυναίκας» για να δώσει τέλος στο κράτος του διαβόλου και να λυτρώσει το ανθρώπινο γένος. «Και έχθραν θήσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματος αυτής. Αυτός σου τηρήσει κεφαλήν, κεντρίσεις εσύ αυτού πτέρναν» (Γεν.3,17).

             Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε από το Θεό ως το τελειότερο και εκλεκτότερο δημιούργημα του Θεού, ως «εικόνα και καθ’ ομοίωσις» αυτού (Γέν.1,26). Πλάστηκε να ζει αιώνια μέσα στη χάρη και τις ευλογίες του Θεού, ατέρμονο βίο άπαυτης ευδαιμονίας. Αυτή τη σημασία έχει η βιβλική διήγηση περί του κήπου της Εδέμ (Γεν.2ο κεφ.). Ο άνθρωπος έκαμε κακή χρήση της ελεύθερης βούλησής του και προτίμησε το κακό. Ο αρχέκακος διάβολος τον παρέσυρε στην πτώση και την καταστροφή. Αυτό του στέρησε τον παράδεισο, δηλαδή την παρουσία και τις ακένωτες ευλογίες του Θεού.

      Μέγα χάσμα ανοίχτηκε ανάμεσά τους (Εφ.2,13). Η αγία Γραφή αναφέρει συμβολικά πως οι πρωτόπλαστοι διώχτηκαν από τον κήπο της Εδέμ και δύο αγγελικά όντα τάχθηκαν να φυλάγουν με πύρινες ρομφαίες την πύλη του, για να μην μπορούν να την παραβιάσουν αυτοί. Το ατέλειωτο δράμα του ανθρωπίνου γένους άρχισε!

      Ο Αδάμ και η Εύα τότε κάθισαν απέναντι από τον κήπο της τρυφής και θρηνούσαν για το κακό που τους βρήκε. Αναλογίζονταν την πρότερη ευδαιμονία τους, την σύγκριναν με την τωρινή δυστυχία τους, προέβλεπαν το μέλλον ζοφερό και γι’ αυτό έκλαιγαν γοερά. Τα καυτά τους δάκρυα πότιζαν την άνυδρη γη και οι σπαραχτικές κραυγές τους έσπαζαν την ηρεμία της ερήμου.

      Όμως δυστυχώς ο θρήνος των πρωτοπλάστων δεν ήταν αποτέλεσμα μεταμέλειας για την ανυπακοή και την ανταρσία τους κατά του Θεού. Δεν ήταν πράξη μετάνοιας και αίτημα συγνώμης προς το Θεό, αλλά ωφελιμιστικός σπαραγμός. Δε θρηνούσαν για τη χαμένη αθωότητα και αγιότητα, αλλά για τη χαμένη υλική ευμάρεια του παραδείσου. Ούτε ένας λόγος μετάνοιας δεν ακούστηκε από τα χείλη τους! Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως αν εκείνη την τραγική στιγμή οι προπάτορές μας μετανοούσαν ειλικρινά και ζητούσαν ταπεινά συγνώμη από τον απόλυτα φιλάνθρωπο Θεό, θα είχαν αποκατασταθεί στην πρότερη της πτώσεως κατάστασή τους. Έσχατη και εχθίστη κατάληξη για εκείνους και ολόκληρο το ανθρώπινο γένος ήταν ο θάνατος, ως «έσχατος εχθρός» (Α΄ Κορ.15,26). Ο σκοτεινός Άδης, το βασίλειο του διαβόλου, ήταν το αιώνιο δεσμωτήριο όλων των ανθρώπων, όλων των εποχών. Ο «αντίδικος» είχε σε κάθε ανθρώπινο πρόσωπο την απόλυτη κυριαρχία. Κανένας δε θα μπορούσε να τον σώσει, παρά μονάχα ο Θεός, ο Δημιουργός του!

      Τη σωτηρία του ανέλαβε, σύμφωνα με το θείο σχέδιο, ο Υιός και Λόγος του Θεού του Οποίου η ενανθρώπιση του Θεού σύμφωνα με τον ιερό ευαγγελιστή Λουκά, δια της επενέργειας του Αγίου Πνεύματος (Λουκ.1,35), σαρκώθηκε άνευ σποράς ανδρός στην αγία γαστέρα της Παρθένου Μαρίας (Ματθ.1,20). Ο απόλυτα άγιος Θεός, παρακινούμενος από άμετρη αγάπη για τον άνθρωπο, δέχθηκε να ταπεινωθεί τόσο πολύ ώστε να υποστεί την ανθρώπινη κυοφορία και γέννα.

         Η ανθρώπινη φύση, όμως, είχε τραυματισθεί και εξαχρειωθεί από την πτώση και την αμαρτία. Ο κάθε άνθρωπος μετά την πτώση είναι φορέας του λεγομένου προπατορικού αμαρτήματος, το οποίο νοείται στην ορθόδοξη θεολογία μας ως βαρύτατο πνευματικό, ηθικό και σωματικό τραυματικό έλκος, και όχι ως προσωπικό αμάρτημα, το οποίο εξαλείφεται κατά την ώρα του αγίου Βαπτίσματος. Η Παναγία μας έφερε και αυτή το προπατορικό αμάρτημα, ως μέτοχος της ανθρωπίνης φύσεως. Ο άγιος Επιφάνειος τόνισε πως «ου ετέρως γεγεννημένη (η Αγία Παρθένος) παρά την των ανθρώπων φύσιν, αλλά καθώς πάντες εκ σπέρματος ανδρός και μήτρας γυναικός» (PG42,748) και ο μέγας Αθανάσιος επισημαίνει: «Αδελφή γαρ ημών η Μαρία, επεί και πάντες εκ του Αδάμ εσμέν» ( PG26,1061B).  Όμως, όπως λένε οι άγιοι Πατέρες, με την επέλευση του Αγίου Πνεύματος, την ώρα του Ευαγγελισμού, η αγία Κόρη καθαρίστηκε από τον ψυχοσωματικό αυτό ρύπο και κατόπιν σκήνωσε σε Αυτή ο Άγιος Θεός Λόγος. Από τότε η Παναγία μας είναι η κεχαριτωμένη στους αιώνες. Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός χαρακτηρίζει την Παναγία ως «ιερωτάτη περιστερά, ακεραία και άκακον ψυχήν και τω Θεώ καθιερωμένην Πνεύματι» (Δαμ.Γ΄,2), «θυγάτριον ιερώτατον, το λαθόντα πεπυρωμένα βέλη του πονηρού» (Α΄7). Την Παναγία Παρθένο το Άγιο Πνεύμα «καθαίρον αυτήν και δύναμιν δεκτικήν της του Λόγου Θεότητος παρέχον, άμα δε και γεννητικήν» (Γ΄14).

      Επισημαίνουμε την ορθόδοξη πίστη μας στην άκρα και αιώνια αγνότητα, καθαρότητα και αγιότητα της Αγίας Παρθένου, την οποία αρνούνται πολλοί κακόδοξοι και υβριστές Της.  Η Παναγία μας υπήρξε αγνή παρθένος, με την ειδική και γενική σημασία του όρου, σε ολόκληρη τη ζωή Της, γι’ αυτό την αποκαλούμε Αειπάρθενο. Γι’ αυτό στο θεσπέσιο αυτό ποίημα υμνείται συνεχώς ως «Νύμφη ανύμφευτη».

      Η σύλληψη του Κυρίου δεν έγινε με φυσικό τρόπο, όπως γεννιούνται όλοι οι άνθρωποι, αλλά «ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος Αγίου» (Ματθ.1,19). Ο προαιώνιος Υιός και Λόγος του Θεού σκήνωσε στο τίμιο και αγνό σώμα της Θεοτόκου χωρίς τη μεσολάβηση ανδρός, με την επενέργεια του Παναγίου Πνεύματος (Λουκ.1,35). Αυτό είναι ένα από τα βασικότερα δόγματα της χριστιανικής μας πίστεως, το οποίο αποτυπώθηκε και στο Σύμβολο της Πίστεως για ομολογία των πιστών.

      Αν, σύμφωνα με του Πατέρες της Εκκλησίας μας, η σύλληψη του Κυρίου μας γινόταν δια σπέρματος ανδρός, ο Χριστός θα έπαιρνε την τραυματισμένη από την αμαρτία ανθρώπινη φύση και θα ήταν εξάπαντος φορέας του προπατορικού αμαρτήματος. Αυτό θα είχε ως συνέπεια την αδυναμία Του να γίνει σωτήρας του κόσμου, διότι και ο Ίδιος θα είχε ανάγκη σωτηρίας. Αντίθετα με την υπερφυσική σύλληψη του Χριστού έχουμε την ώρα της συλλήψεως πραγματική αναδημιουργία της ανθρωπίνης φύσεως. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο νέος Αδάμ και στο θεανδρικό Του πρόσωπο έχουμε την δημιουργία νέου τύπου ανθρώπου αληθινού και αγίου, ασύγκριτα ανώτερου του πρώτου χοϊκού και πτωτικού Αδάμ. Ο πρώτος Αδάμ αντιπροσωπεύει τον παλαιό άνθρωπο της πτώσεως και της φθοράς και ο νέος Αδάμ, ο Χριστός, αντιπροσωπεύει τον νέο άνθρωπο του θεοειδούς και θεοφόρου, που είναι προορισμένος να θεωθεί εν Χριστώ (Α΄Κορ.15,46-48).

       Αυτά όμως αποτελούν ύψιστες αλήθειες και για να τις κατανοήσει κάποιος θα πρέπει να ανοίξει την καρδιά του να εισέλθει το Άγιο Πνεύμα ώστε να βιώσει αυτή την πραγματικότητα. Η προσπάθεια ορθολογικής κατανόησης είναι μάταια. Γράφει ο απόστολος Παύλος: «Επειδή γαρ εν τη σοφία του Θεού ουκ έγνω ο κόσμος δια της σοφίας τον Θεόν, ευδόκησεν ο Θεός δια της μωρίας του κηρύγματος σώσαι τους πιστεύοντας» (Α΄Κορ.1,21).

      Το ιερό κείμενο αναφέρει πως «εν δε τω μηνί τω έκτω απεστάλη ο άγγελος Γαβριήλ υπό Θεού εις πόλιν της Γαλιλαίας, η όνομα Ναζαρέτ, προς παρθένον μεμνηστευμένην ανδρί, ω όνομα Ιωσήφ, εξ οίκου Δαυίδ, και το όνομα της παρθένου Μαριάμ, και εισελθών ο άγγελος προς αυτήν είπε΄ χαίρε κεχαριτωμένη΄ ο Κύριος ματά σου΄ ευλογημένη συ εν γυναιξί. Η δε ιδούσα διεταράχθη επί τω λόγω αυτού, και διελογίζετο ποταπός είη ο ασπασμός ούτος. Και είπεν ο άγγελος αυτή΄ Μαριάμ΄ εύρες γαρ χάριν παρά τω Θεώ. Και ιδού συλλήψη εν γαστρί και τέξη υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν. Ούτος έσται μέγας και υιός υψίστου κληθήσεται, και δώσει αυτώ Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαυίδ του πατρός αυτού, και βασιλεύσει επί τον οίκον Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού ουκ έσται τέλος» (Λουκ.1,26-33). Η ευλογημένη Κόρη απόρησε και ρώτησε τον ουράνιο αγγελιοφόρο: «πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;» (Λουκ.1,34). Έχοντας υπόψη Της τους φυσικούς νόμους, θεώρησε παράδοξη και αφύσικη την κύησή Της. Η γέννηση των ανθρώπων και όλων των ζωντανών πλασμάτων είναι προϊόν ετερόφυλων μείξεων. Ο άρχων των αγγελικών δυνάμεων Γαβριήλ, διαβλέποντας την δικαιολογημένη απορία Της, της είπε: «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι΄ διό και το γεννώμενον άγιον κληθήσεται υιός Θεού» (Λουκ.1,35). Και συνέχισε ο μέγας αρχάγγελος: «ουκ αδυνατήσει παρά τω Θεώ παν ρήμα» (Λουκ.1,37).

       Η απορία της Παρθένου Μαρίας την ώρα του Ευαγγελισμού (Λουκ.1,30) δεν είναι αποτέλεσμα απιστίας, το αντίθετο μάλιστα. Η άνευ σποράς σύλληψη και κυοφορία είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός στην ανθρώπινη ιστορία. Είναι ανατροπή των νόμων της φύσεως, είναι το θαύμα των θαυμάτων. Γι’ αυτό η Θεοτόκος, ως άνθρωπος και Αυτή, εξέφρασε τη δικαιολογημένη απορία Της προς τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Αν η απορία Της ήταν απιστία θα θεωρούσε το γεγονός ως μια ψευδαίσθηση, μια ψεύτικη οπτασία και δεν θα έδινε τη μεγάλη συγκατάθεση: «Ιδού η δούλη Κυρίου΄ γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου» (Λουκ.1,38). Ο αποφασιστικός αυτός λόγος  της Θεοτόκου αποτελεί την απαρχή της υλοποιήσεως του θείου σχεδίου για τη σωτηρία του κόσμου. Υποθετικά, αν η Παρθένος Μαρία αρνιόταν να γίνει μητέρα του Θεού, θα αναστέλλονταν και το έργο της σωτηρίας. Όμως Εκείνη πλημμυρισμένη από ακράδαντη πίστη, γεμάτη ταπείνωση και υπακοή στη θεία εντολή, θέλησε να γίνει η αιτία της σωτηρίας του κόσμου, να γεφυρώσει τη γη με τον ουρανό και να επανενώσει τον άνθρωπο με τον Ποιητή Του.

      Η καλή αγγελία της έλευσης του Μεσσία δεν Της προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη, διότι η αγνή Παρθένος της Ναζαρέτ ανήκε στην μικρή μερίδα των ευσεβών Ιουδαίων, οι οποίοι μελετούσαν τις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης και περίμεναν εναγωνίως την έλευση του Λυτρωτή. Η Θεοτόκος είχε γαλουχηθεί από τους ευσεβείς γονείς Της και το ευσεβές ιερατείο του Ναού, όσο καιρό βρισκόταν εκεί, για την αναμονή του Σωτήρα. Απλά η αναγγελία του ερχομού Του πλήρωσε την αγνή ψυχή Της με ανείπωτη χαρά και ουράνια αγαλλίαση.

      Η ταπεινή Παρθένος, βαπτισμένη και λουσμένη από τη χάρη του Παναγίου Πνεύματος, δέχτηκε την ρήση του Γαβριήλ (Λουκ.1,38). Αυτή η σωτήρια συγκατάθεση αποτελεί την αρχή της σωτηρίας του κόσμου. Σε υποθετική ερώτηση, αν η Θεοτόκος δε συναινούσε και δεν αποδέχονταν να γίνει η Μητέρα του Σωτήρα

μας, η σάρκωση του Λόγου θα ήταν αδύνατη και η σωτηρία απραγματοποίητη. Το ιερότατο στόμα της Θεομήτορος εκείνη τη στιγμή αντιπροσώπευε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος και την αγωνία του να σωθεί από τα δεσμά της αμαρτίας και του διαβόλου. Κατά συνέπεια η Θεοτόκος, μετά τον Τριαδικό Θεό, είναι το πρωταγωνιστούν πρόσωπο  στο έργο της απολυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας λένε πως αν  ο Θεός προσέφερε ως υπέρτατο δώρο στην ανθρωπότητα τον Υιό Του για τη σωτηρία της, η ανθρωπότητα έδωσε ως δώρο την Παρθένο Μαρία, που σημαίνει ότι η γεμάτη ταπείνωση συγκατάθεσή της να γίνει συνεργός στο έργο της απολυτρώσεως είναι μέρος της υπέρτατης δωρεάς του Θεού για τον πεσόντα άνθρωπο! Βεβαίως η συγκατάθεσή της αυτή δεν ήταν χωρίς συνέπειες. Στην υπόλοιπη ζωή της δε ζούσε πια για τον εαυτό της, αλλά για να υπηρετεί το σχέδιο της σωτηρίας. Και επίσης, σύμφωνα με την προφητεία του θεοδόχου Συμεώνος, γεύτηκε τη ρομφαία να ξεσκίζει τα σπλάχνα της, βιώνοντας ως μητέρα, το σταυρικό θάνατο του υιού της, ήτοι: «αυτής την ψυχήν διελεύσεται ρομφαία» (Λουκ.2,35)!

       Ως ορθόδοξοι πιστοί στεκόμαστε με δέος μπροστά στο ιερότατο πρόσωπο της Θεομήτορος, διότι η σωτηρία μας εξαρτάται (και) από τη δική της υπέρτατη συμβολή στο έργο της θείας οικονομίας. Στα πάναγνα σπλάχνα της αναδημιουργήθηκε η ανθρώπινη φύση μας στο θείο πρόσωπο του Λυτρωτή μας Χριστού. Γι’ αυτό τη μεγάλη ημέρα του Ευαγγελισμού εορτάζουμε λαμπρά τη θεία ενανθρώπηση, δοξάζοντας τον Τριαδικό Θεό και μεγαλύνοντας την Αειπάρθενο.

Πρόσφατα Άρθρα

Έρχονται πληρωμές για τις ζωοτροφές στους Θεσσαλούς κτηνοτρόφους
Τοπικά

Έρχονται πληρωμές για τις ζωοτροφές στους Θεσσαλούς κτηνοτρόφους

20 Ιουνίου 2025
0

Την δέσμευση της ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα καταβληθούν χρήματα στους πληγέντες...

Read more
Θανατηφόρο δυστύχημα στην Καλαμπάκα – Αγροτικό συγκρούστηκε με ΙΧ
Featured

Θανατηφόρο δυστύχημα στην Καλαμπάκα – Αγροτικό συγκρούστηκε με ΙΧ

20 Ιουνίου 2025
0

Σοβαρό τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στην Εθνική Οδό Καλαμπάκας – Μουργκανίου, στο ύψος του υποσταθμού της ΔΕΗ,...

Read more
Στις 17 και 18 Νοεμβρίου οι εκλογές του Επιμελητηρίου Τρικάλων
Επιχειρείν

Επιμελητήριο Τρικάλων: Ενημερωτική εκδήλωση για τα νέα Προγράμματα ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Θεσσαλίας

20 Ιουνίου 2025
0

Το Επιμελητήριο Τρικάλων και οι Σύνδεσμοι Βιομηχανιών σας προσκαλούν στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: «Τα νέα προγράμματα ΕΣΠΑ της Περιφέρειας...

Read more
Ενημέρωση εμπλεκομένων στην διακίνηση κρέατος ενόψει των εορτών του Πάσχα
Ελλάδα

H ΔΑΟΚ ενημερώνει για τη διακίνηση ζωοτροφών από και προς τις ζώνες προστασίας και επιτήρησης για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

20 Ιουνίου 2025
0

Η Γενική Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Θεσσαλίας ενημερώνει κάθε εμπλεκόμενο στην παραγωγή και διακίνηση ζωοτροφών (επιχειρήσεις παραγωγής/διακίνησης...

Read more
3ΚΑΛΟκαίρι 2025 στα Τρίκαλα με πλήθος εκδηλώσεων
Διάφορα

3ΚΑΛΟκαίρι 2025 στα Τρίκαλα με πλήθος εκδηλώσεων

20 Ιουνίου 2025
0

Για μια ακόμη χρονιά ο Δήμος Τρικκαίων συνεργάζεται με πλήθος θεατρικών παραγωγών και μουσικών εκδηλώσεων, προσφέροντας στους πολίτες σημαντικές παραστάσεις,...

Read more
Αξιόπιστες λύσεις για τη βιώσιμη κινητικότητα εμποδιζόμενων ατόμων  καταγράφει η e-trikala 
Τοπικά

Αξιόπιστες λύσεις για τη βιώσιμη κινητικότητα εμποδιζόμενων ατόμων  καταγράφει η e-trikala 

20 Ιουνίου 2025
0

Ανάγκες και υποδομές για άτομα με αναπηρίες, εμποδιζόμενα άτομα και γενικότερα, άτομα που χρειάζονται (υπο)στήριξη στην κίνησή τους στην πόλη,...

Read more
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετέχει στη δράση του ΟΟΣΑ & της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Talent Booster Mechanism»
Τοπικά

Η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας ενημερώνει

20 Ιουνίου 2025
0

Η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας ενημερώνει ότι σύμφωνα με τα άρθρα 14A και 14B του Ν. 4442/2016, όπως...

Read more
Εκπρόσωπος του Κασσελάκη η Κοντοτόλη στο Most Powerful Women Summit 2024
Ο Ψίθυρος της Πλατείας

Η έδρα φεύγει… η Κοντοτόλη μένει;

20 Ιουνίου 2025
0

Τα καλοκαιρινά βράδια στην πλατεία έχουν τη δική τους μαγεία. Λίγη δροσιά, λίγη ρετσίνα και μπόλικη κουβέντα. Κι όταν η...

Read more
Με δάκρυα στα μάτια είπαν το τελευταίο αντίο στον π. Βασίλειο στους Γεωργανάδες
Τοπικά

Με δάκρυα στα μάτια είπαν το τελευταίο αντίο στον π. Βασίλειο στους Γεωργανάδες

20 Ιουνίου 2025
0

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία του μακαριστού ιερέως Βασιλείου Μαυραπόστολου, εφημερίου της ενορίας Γεωργανάδων. Η εξόδιος ακολουθία...

Read more
Δε μένει στα λόγια ο Λιούτας
Τοπικά

Ο Λιούτας επιμένει μέχρι να μπουν όλοι… και οι ξεχασμένοι ΚΑΔ

20 Ιουνίου 2025
0

Επικοινωνία με τον Υπουργό Ανάπτυξης για έναν τρίτο κύκλο ενίσχυσης πληγεισών επιχειρήσεων στον Νομό Τρικάλων λόγω Daniel Επικοινωνία με τον...

Read more
Πέντε νέους παίκτες απέκτησε ο  Διγενής Νεοχωρίου
Τοπικά

Το νέο Δ.Σ. του Διγενή Νεοχωρίου 

20 Ιουνίου 2025
0

Πρόεδρος : ΑΛΕΞΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Αντιπρόεδρος Α’ : ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Αντιπρόεδρος Β’: ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ Γενικός γραμματέας : ΣΠΑΝΟΥΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Ταμίας :...

Read more
Ηχηρή παρέμβαση Σακκά για τον ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας
Τοπικά

Ηχηρή παρέμβαση Σακκά για τον ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας

20 Ιουνίου 2025
0

Σημαντική, ηχηρή παρέμβαση για το θέμα της συνένωσης τριών φορέων σε έναν νέο Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Θεσσαλίας, έκανε ο...

Read more
Ανακοίνωση – Περίληψη Διακήρυξης Δημοπρασίας Καλλιεργήσιμης Έκτασης
Τοπικά

ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ: Η ευθύνη έχει όνομα για τα όσα (δεν) γίνονται στον αγροτικό τομέα: Κυριάκος Μητσοτάκης

20 Ιουνίου 2025
0

Πριν από ακριβώς ένα χρόνο, τον Ιούνιο του 2024, ο Πρωθυπουργός δήλωνε: «Υπάρχει ένας κανόνας που είναι αδιαπραγμάτευτος για αυτή...

Read more
Κουρέτας: Καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανώλης η ταχύτητα με την οποία δράσαμε
Τοπικά

ΛΑ.ΣΥ Θεσσαλίας: Η διοίκηση Κουρέτα, συνεχίζει τις απανωτές παρατάσεις έργων αποκατάστασης

20 Ιουνίου 2025
0

Ενάμιση χρόνο στην διοίκηση της περιφέρειας Θεσσαλίας η παράταξη του κ. Κουρέτα (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΕ.ΑΡ, ΜΕΡΑ25, Κίνημα Δημοκρατίας), συνεχίζει το...

Read more
Απεβίωσε ο Δημήτριος Μπακλαβάς από το Γριζάνο
Κοινωνικά

Απεβίωσε ο Δημήτριος Μπακλαβάς από το Γριζάνο

20 Ιουνίου 2025
0

Τον πολυαγαπημένο μας σύζυγο, πατέρα, παππού και προπάππου ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΠΑΚΛΑΒΑ ΕΤΩΝ 87 Θανόντα, κηδεύουμε την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025 και...

Read more
Next Post
Ζητούν ελέγχους σε Τρικαλινή βιομηχανία  για νοθεία – Στη Βουλή το ζήτημα!!!!!

Η απάντηση της Τρικαλινής γαλακτοβιομηχανίας στα περί νοθευμένης φέτας

Θάνος Κούτσικος: «200 Χρόνια ελεύθερης ζωής»

Θάνος Κούτσικος: «200 Χρόνια ελεύθερης ζωής»

Η Επίσημη Έπαρση της Σημαίας στον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως

Η Επίσημη Έπαρση της Σημαίας στον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως

Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στo Γριζάνο

Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στo Γριζάνο

Τα Τρίκαλα φωταγωγημένα με το μπλε της Ελλάδας (video + photos)

Τα Τρίκαλα φωταγωγημένα με το μπλε της Ελλάδας (video + photos)

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων
Μέλος του eMedia - Αρ. Μητρώου: 14251

Ο παρών ιστότοπος Farkadonaday.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένος με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.
© 2020 farkadonaday.gr

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Παραπολιτικά
  • Επιχειρείν
  • Ελλάδα
  • Διεθνή
  • Κοινωνικά
  • Διάφορα
  • Επικοινωνία